Getting Healthy: Getting Started.

Hi guys!

Ik ben bang dat ik de laatste tijd een beetje in herhaling val, maar op dit moment is dat nu eenmaal wat hier veel tijd inneemt. Ale ja, veel tijd. Toch veel gedachten. Het moeilijkste aan het opnieuw beginnen sporten, is het effectief starten. Mijn conditie was een ramp, en lopen ging me niet af. Fitness daarentegen heeft me op pad geholpen. Lekker warm binnen trainen, i.p.v. buiten in de kou? Check! Wat nog meer geholpen heeft? Het mooie weer van de laatste tijd. Aan en af zat er lekker wat zon tussen de wolken, en ik kan er echt van genieten. Eens de zon buitenkomt, wordt lopen ook veel minder een opgave voor me.

e7d660d6a2e4eaf977582469b37c36cf

Andere hulp-tips?

Hou bij wat je doet, op die manier kan je je eigen vooruitgang tracken. Je zal het niet alleen voelen, maar je zal door gebruik van bv. Nike+ merken dat je afstanden langer worden, je tijden beter. Nothing motivates like seeing progress!

7216d8ad5fe0844d3cadb754e906724d

Splurge on some cute workout-clothes. Ja, het is gemakkelijk een versleten legging en een oude reclame tshirt aan te trekken, en als dat voor jou werkt, no judging! Ik merk alleen dat lopen en trainen net dat leuker wordt met fijne kleding. Niet alleen omdat het mooier is, maar ook omdat de Dry-Fit tops van Nike zorgen dat ik ni druip van’t zweet, and that I don’t get soaked.

Zorg voor een goeie playlist. Dit is een beetje een standaard tip, but it works like a charm. Lopen zonder muziek is niet erg, it’s just a lot more boring. En om 1 of andere reden kan je (ik) veel langer volhouden met een goeie beat. Uiteraard kan je je eigen muziek en playlists gebruiken, maar je kan ook altijd die van anderen gebruiken als afwisseling. Spotify heeft bv. een aantal lijsten die je tegelijkertijd ook lekker wat nieuwe nummers leren kennen. Handy, handy! Zo heb’k ook gemerkt dat hoewel happy upbeat nummers een goeie begeleiding zijn, een lekker rocknummer kan weer even net wat meer energie geven voor de volgende km. ^^

Zorg dat je genoeg drinkt! Ik neem zelf geen drinkebus mee terwijl ik loop, maar voor ik ga zorg ik dat’k genoeg water gedronken heb. Niets zo frustrerend als een paar km van huis ineens grote dorst krijgen.

En euhm. Er zijn altijd mindere dagen. Don’t go punishing yourself because your run didn’t beat the last time, or that you took a shorter route. You did it. You got up of the couch and went out there. Je kan je misschien wel slecht voelen, maar denk gewoon aan het feit dat je effectief gaan lopen bent! En de keer erop zal het weer eens zo goed gaan, or so I hope. 😉

d2f6e66183cec79af7f5fe0f670c34fc

Hebben jullie nog tips om het lopen fijner te maken? Sharing is caring, my sweets. ^^

Have a good day!

P.S.: De foto van de workoutgear is de mijne, de rest zijn van Tumblr en Pinterest geplukt. Love those! ^^

4 thoughts on “Getting Healthy: Getting Started.

  1. Herkenbaar! Ik begin ook altijd weer vol goede moed met lopen, om een paar maanden later dan weer op te geven omdat ik zelf vind dat ik zo weinig vooruitgang boek. De loopschema’s van start to run vond ik wel altijd goed om mee te starten. Misschien een loopmaatje zoeken als extra motivatie? :)

    • Ja. Die zijn zo goed! Alleen gaat het ni snel genoeg vooruit voor mij. Zoals jij zegt, sneller vooruitgang please? Buddies, da’s altijd zo gevaarlijk bij mij? 😛

Let the world know what you think: