Oh. My. Yogi. #1: Yoga don’ts. 

Hi guys!

Ik ga mezelf zeker nog geen kenner noemen on the subject, maar na een paar maanden heb ik wel wat persoonlijke ervaring. Ik ben geen lijstjes maker, and I know I’m not particulary good at it, but these don’ts moest ik wel even delen!

3920afb1910486a3fcfc4ce588b6019e
1. Don’t be late. Natuurlijk gebeurt het al eens dat je te laat bent. Ik ken dat. I am ALWAYS late for stuff. Behalve voor yoga. Zolang het een eenmalige keer is, don’t worry. Apologise and move on.
2. If you do happen to be late: do not be annoying. Kies je plaatsje vlak bij de deur, zodat je de rest van de yogi’s niet uit hun zen haalt. Rust, dat is war we willen. Probeer zelf je rust te vinden, en zo zal ook iedereen rondom jou veel sneller vergeten zijn dat je nog mee binnen glipte.
3. Dit is eentje dat voor mijzelf zo vanzelfsprekend is dat ik er zelfs van opkeek maar euhm. Hygiëne. Clean feet, zeker in een drukke les. You’re sticking your toes out, even sometimes unintentionally, into other people’s faces. Dan kan je er maar beter voor zorgen dat ze proper zijn.
4. Leg uw matje parallel met de rest van de matjes. Just. Do it, ok? It will bring inner peace. (And satisfy my slight OCD tendencies)

Screen Shot 2016-04-28 at 17.28.12

5. Ga je zweten? Don’t go for stinky foods. Soms kan je er ni omheen natuurlijk, en dan is het ook maar zo. Maar bedenk je wel, gesloten ruimte, veel zweten, en dat in combinatie met die oh so good aoili pasta? Not the best of combo’s.
6. Ruim op. Leende je een blokje van je teacher? Of misschien een dekentje en een bolster. Leg alles na je practice weer mooi weg, dat is niet alleen netjes, it shows respect.
7. Don’t go comparing or competing. Het is geen wedstrijd. Focus op je eigen mat en je eigen kunnen. Kan je been niet zo hoog? Who cares? Iedereen is bezig met zijn eigen stretches en pijntjes, en het kan in een goeie yoga-omgeving echt niemand iets schelen hoe jij het al dan niet beter doet. We doen yoga voor ons. Ik gedeeltelijk om terug sterker te worden, voornamelijk om me weer te leren dat ontspannen oké is.

Screen Shot 2016-04-28 at 17.32.05
En wat je vooral wél kan doen? Let it go. Is er toch iets is dat je stoort, neem dit mee in je practice. Yoga is niet alleen het fysieke onderneming maar ook mentaal word je sterker. Probeer door je irritatie door te ademen, en je focus naar binnen te brengen.
Namasté. ॐ

2 thoughts on “Oh. My. Yogi. #1: Yoga don’ts. 

Let the world know what you think: