Oh. My. Yogi. #2: Essentials.

Another yoga-post. Yay! Ik denk dat ik het regelmatiger ga doen, want it’s slowly taking over my life. En aangezien dit nog altijd een dagboek is, lijkt het me logisch dat ik jullie meeneem.

Nu, ik had het al over wat je niet moet doen. Ik wil nu even snel wat essentials met jullie delen, zodat if you wanna get you’re yoga on you know what you need.

Op zich heb je niks nodig. Maar net als bij lopen wordt je practice fijner en ‘eenvoudiger’ als je de juiste materialen gebruikt. Ik ga dus met jullie delen wat ik na een paar maanden niet meer kan missen. 

  
Yoga-matje. Mijn is eentje van Manduka, de EKOlite, na dat ik na een especially sweaty class onderuitgegaan ben op mijn Nike matje. Om te beginnen is een goeikoop matje zeker een optie, want ‘Ga ik wel volhouden?’ en ‘Zo’n mat is echt ni cheap!’. 

Uitschuiven is verleden tijd met de deze. Even better, je krijgt meer en meer grip op de mat als ze wat vochtig. 

  
Optioneel: een yoga handdoek. Ik liet al vallen dat ik heel erg zweet tijdens yoga. Een matje kan je afkuisen, maar niet in’t wasmachien stoppen. Mijn yogahanddoek daarentegen kan wel de was in, dus na een paar keer is dit de hygiĆ«nischere optie voor mij. 

  
Yoga-leggings. Hoeveel je spendeert is natuurlijk all up to you. Op zich kan elke leggings. Ik merkte al snel dat loopleggings met hun sterke band het niet goed doen in de yogales. De sterke elastiek is perfect tijdens een run, maar snijdt gelijk zot in die gekke houdingen. 

Ik heb nu een aantal leggings van Teeki, NiyamaSOL en Jiva, maar daar vertel ik jullie later meer over. Wat deze merken allemaal gemeenschappelijk hebben though, is dat geen van de leggings een echte elastiek hebben. Het is een brede band, in hetzelfde materiaal als de rest van de legging and OMG they are so comfy. 

  
Yoga studio. Nee, je moet zelf geen studio hebben, maar een abonnement of beurtenkaart bij een yoga studio in je buurt is geen overbodige luxe als je echt intensief aan yoga wil beginnen. Of toch, when you’re like me. Ik wil het juist doen. Houdingen leren, en gecorrigeerd worden wanneer die ene heup toch ni tegoei in lijn staat met de andere. Niet alleen omdat ik het juist wil doen, maar ook omdat ik niks wil forceren. Het is namelijk helemaal niet moeilijk om spieren op een verkeerde manier te stretchen, of een verkeerde beweging te maken wanneer je in de flow zit.

Aight! Morgen weer een yoga-les en ik kijk er weeral naar uit. Elke keer weer voelt die practice zo goed, en krijg ik weer even het gevoel dat ik kan ademen. :)

Have a good night! X. S

Let the world know what you think: